underbara älskade DAVIDSTORP

Jag saknar det stället alldelens föör mycket nu, inte varit hos min egen farbror sen alla ♥-dag. :(
Hade så kul den dagen, jag och Madde (min farbrors fru) red ut i skogen på varsin häst, det var snö överallt och hur mysigt som helst! Skrittade en låång bit, och på hemvägen släppte vi hästarna i galopp i den långa uppförsbacken. Det va så härligt!.. Dock fick jag även följa med på en sken-tur då Sula såg en bob och blev livrädd, men det va kul det också..
Jag har insett att min största önskan nu är att få bli av med allergin, för jag vill så gärna kunna vara i sällskap av en häst utan att nysa sönder och knappt kunna andas :( Det vore helt underbart att kunna säga: "Jag åker till stallet!" och så åker man till ens alldelens egna häst, rider och bara myser. Och allt det utan en enda nysning.. Fick höra av pappa igår när han berättade om sin farfar att han hade haft väldigt små luftvägar i näsan och blivit opererad för det, vilket hade lett till att han utvecklade allergi för det kunnde tydligen bli så efter just sånna operationer, hade med slemhinnorna i näsan att göra. Jag vet inte om min farfar ärvde någon allergi, men pappa har gräsallergi och jag hade ju "turen" att få en hästallergi.. Har mer än bara allergi mot hästar men de verkar ha växt bort. Iallafall en del eftersom vi har katt hos mamma och jag brukade reagera på katt förr, detsamma med hundar så känner jag inte av dom på samma sätt som förr. Men just hästallergin verkar aldrigbort...


Älskade Emmy som de tyvärr fick ta bort nu i juni/juli pga sjukdom, r.i.p ♥


Nyaste hunden, Amaroq - eller Rock som de kallar han, omplaceringshund


Wilma, som är syster med Goldie min farfars bortgågna hund och dotter till Emmy


Underbara älskade Davidstorp ♥


Kaninerna


IQ noll


Dimbraú & Sula of Strathavon ♥


Upp i sadeln..


Och iväg! ♥


Jag & Sula, Magnus & Rock








Davidstorp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0